Stay on top of things
Mallar
It-avtal

Mjukvarusupport för säljande part

Avtalet används vid försäljning av supporttjänster till kunder som licensierar eller använder en mjukvara.

Avtalet reglerar säljarens skyldighet att tillhandahålla underhåll, uppdateringar, rättelser eller teknisk och användarsupport. Avtalet begränsar säljarens supportansvar och säkerställer att de ekonomiska villkoren för supporten är tydliga. Samtidigt försäkrar de kunden en fungerande programvara och behövlig teknisk support.

Till de flesta bestämmelserna finns alternativa skrivelser att välja mellan. Alternativen gör det lätt att sätta ihop avtal som passar till specifika uppdrag.

Avtalets urval av bestämmelser är anpassat till köparens intresse. Se även motsvarande avtal för inköpare.

Ur innehållet:
  • Förord och definitioner
  • Tjänsten och dess utförande, kvalitet, personal, rapporter och tilläggsarbete
  • Ersättning och betalning
  • Garantier och felrättningar
  • Immateriella rättigheter, rätt till resultat, angränsande rättigheter, rättighetsklarering
  • Sekretess, begränsning av ansvar, lagval och tvister
  • Avtalstid, upphörande samt konsekvenser, fortsatt giltighet
  • Övrigt; befrielsegrunder, parternas relation, ändrade förutsättningar, hela avtalet.

Abonnemangspris: 3000 kr/år

Beställ Paketpris
Juridisk support

I Stenberget Avtal har du alltid tillgång till kvalificerad juridisk hjälp. Supporten genom Stenberget Avtal är beprövad och effektiv. Våra jurister är experter på kommersiella avtal och du får normalt svar samma dag. Vår juridiska support är en snabb, enkel och kostnadseffektiv tilläggstjänst. Läs mer under Tjänster.